When ChoColatier Meets ChoCoholiC

Chocolate Ladies Day Out

Siapa yang tak minat coklat, anda hilang satu nikmat hidup.

Model daripada coklat.
Rasa-rasa nak curi bawa balik!

Para pengusaha coklat dan peminat gila coklat telah menunjukkan keghairahan masing-masing terhadap coklat dengan menghadiri Malaysia 4th Chocolate Fair pada 7, 8 dan 9 Januari 2011 bertempat di tingkat 3, Mid Valley Megamall.

Wah, melompat di syurga coklat!

Mujurlah dalam keadaan yang sesak dan padat itu, tidak terdapat penyeluk saku, kerana semua pengunjung yang datang ke gerai-gerai coklat tidak dapat mengawal diri membelanjakan berpuluh-puluh atau mungkin beratus-ratus ringgit Malaysia untuk membeli berjenis-jenis coklat yang beraneka bentuk, rasa, warna dan pilihan yang merambangkan mata semua yang memandang.

Swan yang terhasil daripada coklat putih.
Telur emas tu pun dalamnya coklat!

Seni yang sangat cool!
Jom kita tengok catur hitam atau putih yang habis kena ngap dulu!

Selain puluhan kedai coklat yang sedia untuk mengontangkan poket para pengunjung, terdapat juga demonstrasi membuat coklat oleh chef coklat mewah profesional - chef Jean-Marc Bernelin yang berasal dari Perancis dan mempunyai pengalaman 16 tahun dalam bidang ini! Lama tu. Kredibiliti beliau sebagai chef terserlah apabila orang ramai mula membanjiri meja demonstrasi itu untuk mendapatkan bergenggam-genggam coklat percuma yang sedap dan untuk masuk tv.

Hey kamera, zoom kat I ye!

Part paling best bila coklat yang chef ni buat diberi kepada penonton!
Sedap takleh nak cakap. Nyum2. =P

Pelbagai produk yang kreatif dan unik dihasilkan daripada coklat, antaranya lolichoc, biskut, kek, choco sms, cd coklat, coklat fondue, printed chocolate dan sebagainya.

Bagi sms dengan coklat!

Dua botak yang comel; Upin & Ipin pun ada!

Objektif pameran coklat ini adalah untuk mempromosikan jenama coklat buatan tempatan yang boleh tahan juga sedapnya walaupun masih belum mampu menandingi jenama coklat antarabangsa.

Sedap betul test-test coklat banyak-banyak ni.

Printed chocolate : teknologi inovasi coklat yang canggih!
Pilih nak gambar apa, gambar sendiri pun boleh.
Lepas tu, boleh print atas coklat!
Sayang woo nak makan!

Cafe Owner tak ketinggalan untuk menyertai pameran yang berkaitan dengan makanan ini dengan satu tujuan : merasa lambakan coklat percuma yang dihulurkan oleh para pemilik setiap gerai yang dikunjungi. Akibat tujuan itu, beliau telah diserang sakit tekak yang amat perit sebab terlalu banyak memakan coklat yang manis. Padan muka beliau!

Hah! Siapa yang dah tak ada tempat dalam bilik nak simpan teddy bear tu, bolehlah beli coklat teddy bear pulak. Lepas ni simpan dalam perut. Lagi senang, lagi banyak ruang. =D

Sebahagian coklat yang kami beli.
Dan kami menyesal tak beli lebih banyaaakkkkk lagi! :(


CooL CheF :

1) Pertama kali aku menaiki koc wanita KTM yang bertanda merah jambu. Baguslah perkhidmatan macam ni sebab boleh mengurangkan masalah sexual harassment. Tapi yang cacatnya, ada pulak beberapa orang lelaki sesat yang buta huruf agaknya. Dah nampak gerabak ni penuh dengan perempuan, pandai-pandailah keluar balik, tukar koc lain. Ini tersengih-sengih macam kerang busuk. Aku gulai kang!


Koc yang aku naik tu bukan fully warna merah jambu. =(

2) Aku tak faham kenapa aku selalu ada masalah nak lalu palang kat tempat cek tiket KTM tu. Tiket ok, lepas, tapi palang tu tak nak bergerak pula bila aku tolak. Jadi...

...secara spontan buat aksi macam le parkour ni!
Jadi eye-catcher jap. Hoho~

3) Datang ke Mid Valley tak best kalau tak beli takoyaki sebelum balik! Sejenis bebola daripada tepung yang dipanggang. Ada macam-macam inti yang boleh dipilih; sotong(tako), belut(unagi), ayam, etc. Harga RM4.50 untuk sekotak yang ada 3 ketul takoyaki. (Memang mahal -.-"). Jangan ragu-ragu ok, orang Islam yang masak. =) Sedap ohhh!



Aku rasa aku nak jadi Chocoholic dan juga Chocolatier!
Banyak sangat gambar best sampai aku tak larat nak masukkan.

A Cinema and A Bookstore...



Which one do you want to go?


3 Films

i : Harry Potter


No doubt, this is an evergreen movie. It has a magic touch on it.
I love the 1st and 7th ones. The 1st - where everything started.
The 7th - full of actions.


ii : Invisible Target


Not all the villains got scar on their faces and use a dirty tricks to fight.
Invisible Target proves it! 3 polices fight against a martial art expert group.
A must watch film! Justice is what we are looking for.
Highly recommended!


iii : Ong Bak

Here comes the Muay Thai pro; Tony Jaa!
I really like fighting movies. Especially, when there's no camera trick in it.
Hold your breathe, coz this one is full of ass-kicking fighting skills and a little bit violent.



4 Books

i : Harry Potter series


No explanation.


ii : One Piece aka Budak Getah

Think pirates are bad? You'll change your mind if you read this.
A great adventure to get One Piece and become the King of the Pirates!
Friendship is everything.


iii : A book about comparative religion

What do you know about the other religion?
How does it exists? Why do they believe it?
Get the answer.


iv : Anything fun and can make me glued to it.

...and yummy!" said the book-worm.

Cabaran 10 Hari


Cabaran 10 hari!
Daripada Tanduk Bercabang. Hahaha!




1 Picture of Yourself

Yeah, it's cool. I know...


2 Songs

Erm..this is hard. I'm not a big fan of music or singer.
Theres no song that always be on top.
Hmm...hmm...then, I choose randomly.
A song that I can feel syok sendiri while singing. hoho~



i : Look Into My Eyes - Outlandish

Oh let's not cry tonight
I promise you one day it's through

Oh my brothers

Oh my sisters

Oh shine a light for every soul

That ain't with us no more




ii : Tell Me Why - Declan Galbraith


Everyday I ask myself
what will I have to do to be a man?

Do I have to stand and fight

to prove to everybody who I am?

Is that what my life is for

to waste in a world full of war?




I'm promoting these two. Both have humanity messages. Youtubing it, and you'll love it!



...to be continue...


Soal? Jawab!

قصص الأنبياء
سين وجيم


Kisah-kisah Anbia'
S dan J
(soalan dan jawapan)

Rujukan daripada buku ini, yang diterjemahkan oleh aku sendiri.
:D


س 1) كيف أهلك الله سبحانه وتعالى ثمود؟
بصَيْحة هائلة

S 1) Bagaimanakah Allah membinasakan kaum Tsamud?
Dengan teriakan yang menakutkan.


س 2) كم أخا كان ليوسف عليه السلام؟
أحد عشر أخا

S 2) Berapakah saudara (adik-beradik) Yusuf?
11 orang.



س 3) مَن الذي أمر بإطلاق سَراح يوسف من سِجنه؟
مَلِك مصر بعد أن فسَّر يوسف عليه السلام إحدى رُؤى الملك

S 3) Siapakah yang mengarahkan pembebasan Yusuf dari penjaranya?
Raja Mesir, selepas Yusuf menafsirkan salah satu mimpi baginda
.


س 4) كيف كانت نعمة الله سبحانه وتعالى على بني إسرائيل؟
أنقذهم من آل فرعون وأخرجهم من مصر على يد موسى عليه السلام

S 4) Bagaimana bentuk nikmat Allah ke atas Bani Israil?
Menyelamatkan mereka daripada Firaun dan mengeluarkan mereka dari Mesir di tangan Musa.




س 5) ما أول سورة في المصحف ذكر فيها نبي الله صالح؟
سورة الأعراف

S 5) Apakah surah pertama di dalam Al-Quran yang menyebut tentang nabi Allah - Soleh?
Surah al-A'raf



CooL CheF :

Dah lama tak bermain dengan bahasa, membuatkan otak dah mula nak berkarat. Sekali-sekala menterjemah, terasa sangat bahagia. Woot2!

Buku ini aku dapat hadiah cenderahati Pertandingan Catur Pingat Kasparov anjuran BAKANS (Badan Kebajikan Anak-anak N9) di Mesir tau! Jangan main-main, main catur dapat buku tu! Yang sedihnya, aku tak dapat jadi juara. Oh, sedih! Tak apa, tak apa! Kalah bermaruah! Blehhh..=P

Wei budak-budak dorm...



JOM MAIN SA!!!


Siapa budak asrama kat sini? Mesti pernah dengar pasal SA kan? Kalau tak pernah dengar, memang kehidupan asrama korang amat menyedihkan~ Yang bukan asrama, aku tak tahulah korang main juga atau tak. Kalau main, bestkan? Yang tak pernah dengar atau tak pernah main, korang memang kesian! Hahaha!


SA bermakna Secret Admirer. -Pemuja Rahsia-. Suka-suka je aku translate. =D. SA ni selalu dimainkan dekat-dekat hari terakhir sekolah, selepas peperiksaan akhir tahun. Selalunya ketika jamuan perpisahan. Sangat seronok kalau disertai secara beramai-ramai, samada antara ahli-ahli dorm atau kelas atau puak (geng) ataupun nak lagi gempak - antara kawan-kawan satu tingkatan! The more the merrier! (Tapi bercelaru gak..hoho!)

Motif permainan ini adalah bertukar-tukar hadiah. Biasanya pertukaran hadiah dibuat dengan cabutan nombor. Kalau cabut nombor 8, maka akan dapat hadiah nombor 8. Tapi tukar hadiah cara ini dah biasa sangat, tak best, kena ada sedikit perubahan. Maka, wujudlah SA.


Cara-cara bermain SA :

1) Tetapkan kumpulan sasaran. Hehe! Siapa yang nak main?

2) Tulis nama setiap orang atas kertas, letak dalam kotak, dan cabut. Setiap orang kena cabut satu nama. Kalau dapat nama sendiri, sila letak balik dan cabut lagi sekali. Nama orang yang dicabut itu adalah orang yang kita kena beri hadiah dan kita adalah SA beliau. Kiranya dia tak tahu siapa yang akan beri hadiah kat dia.

3) Sekarang semua orang tulis wishlist atau hadiah yang dikehendaki atas sekeping kertas. Semua orang kena tulis atas kertas yang sama dan kemudian tampal kat mana-mana tempat yang senang baca supaya SA kita tahu hadiah apa yang kita nak.


4) Bilangan hadiah yang diminta adalah tidak terhad tapi cuma satu saja yang akan ditunaikan. (Mampuslah SA kau kalau semua benda kena beli!). Harga hadiah juga ditetapkan. Kebiasaannya budak-budak asrama yang tak berduit ni akan tetapkan atas RM10 dan bawah RM20. Yang lagi advance bawah RM30. Ada jugak yang main bawah RM50! Suka hati koranglah. Asalkan tak membebankan sesiapa.

5) No 1 - 4 kena dibuat paling kurang seminggu sebelum jamuan akhir tahun supaya ada masa nak membeli hadiah untuk SA masing-masing. (SA ni sebenarnya gelaran untuk pemberi hadiah sebab penerima tak tahu siapa yang akan beri hadiah kat dia. Tapi bila kitorang main, tak kisahlah pemberi atau penerima, dua-dua dipanggil SA.)

6) Hari pertukaran hadiah : Time inilah terbongkar segala-galanya - siapa SA kita? Biasanya ketua dorm / kelas akan mulakan dulu. Beliau (A) akan bagitahu siapa SA (B) dia dan serahkan hadiah. Kemudian B pulak kata C adalah SA dia. C ke D, begitulah seterusnya sampai semua orang dah tahu siapa SA masing-masing dan dah terima hadiah. Time ni sangat fun, sebab kita main teka-teka siapa SA kita. Semua orang pun curious nak tahu. Haha! Best best!


7) Acara kemuncak adalah membuka hadiah dan bergambar beramai-ramai! Hoi hoi, siapa tak suka dapat hadiah??? Syok gilaaaa!!!

Bestkan? Tapi jangan ingat semua hadiah menepati permintaan atau citarasa korang. So, janganlah sedih. Maybe SA korang tengah kering tak ada duit atau dia belikan hadiah yang korang tak berapa suka walaupun korang ada minta. Ini selalu terjadi kalau korang ada banyak wishlist. Korang paling nak hadiah no 1,2 dan 3, tapi dia belikan no 4 dan 5 yang korang tak berapa minat. Bukan korang tak nak hadiah tu, tapi korang lagi suka kalau dapat benda yang paling korang nak. Tulah! Lain kali wish 1 hadiah cukup!

OK. Panjang pulak aku explain. Faham ke? Tak faham sudah. Tapi aku nasihatkan, mainlah! Sangat enjoy!


Saja nak tayang hadiah SA yang aku dapat :


Dari kanan (SA masa form 1) :
Lilin wangi : Daripada Kak Apek, SA dorm
Mug : Faiz A, SA kelas
Frame : Cikgu Aswani, ini bukan SA tapi hadiah melalui cabutan nombor
untuk gantikan jamuan kelas yang tak dapat diadakan.
Semua orang dapat frame, tapi lain-lain. =D


Form 1
Tshirt NIKE : Daripada Faei, SA geng
(Siapa ingat SA geng time ni? hehe!)


Form 2 :
Keychains, kad dan duit RM2 : Daripada Neza, SA kelas


Form 2 :
Beg : Daripada Aina, SA dorm
Percaya tak, aku dapat hadiah ni time form 2,
dan sampai sekarang aku masih bawa beg ni kalau pergi mana-mana.
Nearly 10 years okay!!


Form 3 :
Tshirt DENIM BLUE JEANS : Daripada Miza, SA kelas


Form 4 :
2 tshirts : Daripada adik dorm yang aku-lupa-nama-dia-tapi-ingat-muka,
SA dorm
Actually, dia suruh pilih salah satu je, pastu aku bergurau kata nak dua-dua.
Alih-alih memang dia bagi dua-dua kat aku!
Oh! Malam SA yang sungguh bahagia!




Banyakkan baju yang aku dapat! Memang aku suka minta baju, boleh selalu guna. Sebenarnya ada lagi hadiah lain, tapi aku tak ingat mana aku letak, dan yang lagi sadis, ada hadiah yang aku tak ingat apa bendanya dan tak ingat siapa yang bagi aku! Haha! Sedih kan? Aku pun lupa jugak hadiah apa yang aku beri kat orang lain dan siapa orang tu! Adoi! Banyaknya memori aku yang dah hilang...Sesiapa boleh tolong ingatkan aku??? Hehehe! Tolonglah, sayang betul kalau hilang memori nih. Ish!


Ada sesiapa nak main SA?


Bayu Bosphorus

3 Sept 2009, +-0100 am

Kami tidak menunggu lama selepas mengambil bagasi di airport. Lambaian kenalan maya kami di ruangan menunggu benar-benar melegakan. Aini manis tersenyum menyambut kami bersama suaminya, anak jati Turki.

Kami menumpang bermalam di rumahnya untuk semalaman. Apartment mewah dan sangat selesa. Betullah dunia bukannya luas. Sampai di Turki pun, bau tom yam memikat selera kami. Dan itulah kali pertama aku tengok dan makan BUDU! Serius aku tak tipu. Sedap gaklah sampai jilat-jilat jari. Tempat aku tak ada jual menatang ni la. Tempat korang ada ke?


Budu cap Kelantan. =)


0900 - 1000 am

Oleh sebab kami dah booking hostel, awal-awal lagi Aini dan suaminya menghantar kami ke jeti feri Kadikoy. Hostel itu terletak di sebelah Istanbul eropah sedangkan rumah Aini berada di Istanbul asia. Jadi, kami terpaksa menaiki feri untuk ke sana dan di sinilah kami harus berdikari untuk meneruskan perjalanan sendiri.

Jeton feri


Setelah membeli jeton (token untuk menaiki kenderaan awam seperti feri dan tram), kami menyeret bagasi masuk ke dalam feri. Selepas beberapa minit, feri itu mula berlayar, membelah Selat Bosphorus yang memisahkan Istanbul kepada dua bahagian. Selat Bosphorus juga dikenali sebagai Selat Istanbul (Istanbul Strait) dan menghubungkan Laut Hitam dengan Laut Marmara.
Di kejauhan, bayangan Masjid Biru, Aya Sophia dan Istana Topkapi menggamit retina. Bau pengembaraan menusuk hingga ke kalbu!


Kedudukan Selat Bosphorus.
Faham sekarang betapa pentingnya Geografi???


Setelah tiba di pelabuhan Eminonu, kami agak terbangak-terbangak sebelum disapa oleh seorang pemandu teksi yang bertanyakan destinasi kami. Tawar menawar dibuat dan kami bersetuju untuk membayar 2 lira setiap seorang. Walaupun pemandu teksi tu tak tahu jalan ke hostel, dia sangat bertanggungjawab sebab sanggup turun teksi pergi tanya orang-orang sekeliling arah jalan.

Pemandangan dari feri


Mavi Onur Guesthouse berlokasi strategik; hampir dengan pusat tumpuan pelancong. Kami menginap di bilik ground floor dengan 2 katil double-decker lengkap dengan pendingin hawa dan tandas yang mempunyai sistem lampu pengesan haba. Suis lampu tandas tiada, tapi siling tandas ini mempunyai sensor untuk mengesan haba pengguna. Setiap 5 - 10 minit lampu ini akan terpadam dan kita terpaksa menghulurkan mana-mana bahagian badan untuk membiarkan haba kembali dikesan. Agak leceh dan mengganggu sebenarnya, tapi aplikasinya sangat sesuai untuk meminimakan jumlah elektrik yang digunakan di samping memberi amaran kepada pengguna tandas supaya cepat keluar sebab orang lain nak guna! (Sesuai pakai kat asrama...)

Mavi Onur Guesthouse.
Mavi bermaksud biru dalam bahasa Turki.


Puas berehat dan mengemas diri, kami memulakan misi meneroka bandar Sultanahmet, bandar pelancongan ternama di Istanbul. Bandar inilah yang menempatkan monumen-monumen penting seperti Masjid Biru, Aya Sophia, Grand Bazaar dan Istana Topkapi. Matlamat utama kami sebenarnya untuk membeli sim card AVEA untuk memudahkan perhubungan dengan pemandu pelancong tak rasmi kami yang merupakan penuntut Malaysia di Turki. Sambil mencari kedai menjual sim card, sambil kami menyaksikan suasana sekeliling dengan gayatnya dan cuba menghafal jalan. Harap-harap ada 8 pasang mata lagi untuk menyaksikan semuanya!

Cantik kan? Ayuh berjalan!


Bersambung selepas Nightline...



BLING$ BLING$ BLING$

Jeton feri (Kadikoy - Eminonu) : TL 1.5 (1.5 lira)
Mavi Onur Guesthouse : € 12 / malam (12 euro)


Turki ep. 1 : Sabiha Gokcen's White Ticket...gilo! Nak dekat setahun baru ada sambungan kembara ni! -Harus rajin meng'update'-

Someone wants to know me!

"Once you have been tagged, you are supposed
to write a note with 25 random things,
facts, or goals about you.
In the end, choose 5 people to be tagged.
You have to tag the person who tagged you.
If I tag you,it is because I want to know you more."
( ye lah tu..=D)



Important info.
1). I have no job right now. Will you give me some?
2). I love my bed!
3). I like to draw and really want to make a manga of my own.
4). I hate romantic movie / drama / film. It's just disgusting...
5). I dont have an idea what to write...hmmm.


Mom said that ...
1). I am genius! Yeah!
2). I am Sleeping Beauty! You know what it means? =P
3). I am her daughter. (lol..of course!)
4). ...go search for a job!
5). ...come help me. ( Yes mom!)


Bad habits.
1). Being a koala all day.
2). Always wasting my precious time. Fuhh...-.-'
3). Always being tired when it comes to study / work etc...
4). Day dreaming like Shin Chan!
5). Wait...why do you want to know my bad habits???


So-called dreams.
1). Own my very own hotel! No alcohol beverages, no drugs, no porks, no mixed bedroom! I'll kick your butt!
2). To be a main character in Harry Potter...lol!
3). To have my fav job asap. ( Why do I always talking about job?? )
4). To have a pHD before 30. Yeah.. go on!
5). To make sure all my dreams come true!


Randomness.
1). Dont like to communicate too much, thats why I'm randomly use my phone. Seriously Im too lazy to ask people " How are you? ", " What are you doing right now? ", " Where do you study? ", " Have you eaten? ", " Not sleeping yet? It's midnight already! " ...what a waste of credits!

2). Like to critic or comment everything!

3). Love to buy book, but lazy to read it. If I bought ten books, I'll just read 1! lmao!

4). When I love a character in a movie, doesnt mean I like the actor, or another character in another movie that the same actor plays. I like Severus Snape, but I dont really admire the actor, Alan Rickman. And I dont like his role in his other movies. Got it??! Plus, I dislike the main character, mostly. I prefer the sidekick one. Always the coolest one. Yo!

5). Like to do something I like, but getting bored of it in a few days.


My victims :

1) Wawa
2) Pnut
3) Ama
4) Salem
5) Fedit


Ok. Be hardworking!

Oh yeah. This tag is from Prof Ecah!

CREAMMY AWARD

AWARD
no 1




1. Berikan satu nickname untuk pemberi award:

WAWAwa tu bulan tu bintang tu pokok kayu ara,
tu tunang WAWA datang dia duduk atas tangga~

2. Ucapan untuk pemberi award ini:

1 je ke award? =D

3. Berikan nama 6 artis yang korang minat:

C . R . E . A . M . Y

4. Beri award ini kepada 10 kawan blog atau follower:

1) Saya

2) Kedekut


3) Dan


4) Tamak


5) Award


6) Jadi


7) Tak


8) Mahu


9) Bagi


10) Sesiapa




This is my first award! So, dah tentulah aku tak mahu bagi kat sesiapa! Yiiha!


CooLCheF :

Baru semalam / kelmarin cik WAWA kata nak bagi aku award. Masin macam Laut Mati betul mulut dia sebab hari ni aku dah dapat award tu. Terima kasih aiskrim keladi ye, cik WAWA! Lain hari boleh bagi ubi keladi pulak! =D

Si Parut Petir

Mr Potter...
our new celebrity!

Keternamaan mamat berparut bentuk petir kat dahi ni memang tak perlu dipertikaikan lagi. Sampaikan aku yang susah nak minat sesuatu ni pun, tergila-gila kat beliau dan dunia tongkat saktinya!


Aku start jadi kipas susah mati dunia magis ni time form 3, lepas habis PMR. Tak ada apa nak buat lepas exam, so aku yang rajin ni pun pergi ke perpustakaan untuk pinjam buku. Belek punya belek, jari-jemari aku yang runcing ni pun tersentuh sebuah buku bertajuk 'Harry Potter dan Batu Hikmat'. Disebabkan aku dah tak ada idea buku apa nak pinjam (iya, aku rajin pinjam buku!) ditambah pulak dengan keinginan nak tahu kenapa budak berparut ni famous, aku pun pinjamlah buku tu.

Entah apa jampi si J.K. Rowling tu pakai time tulis cerita Harry Potter, aku pun tak tahu sampai dia berjaya 'sihir'kan aku jugak supaya masuk kelab kipas 'Budak Lelaki Yang Terselamat' itu. Memang fan betul sampai kad-kad raya yang aku bagi kawan-kawan aku semuanya aku lukis gambar Harry Potter (tak percaya tanya diorang!). Member-member aku pun sporting habis bagi kad raya kat aku dengan alamat Hogwarts dan ucapan-ucapan yang berunsurkan magik. Ahahaha! Seronok habis!

Masa form 5 pulak, kami berlakon watak-watak dalam cerita Harry Potter. Watak utama mestilah aku yang pegang. Habis dahi aku hitam kena celak, nak bagi ada parut petir. Wakaka! LINA jadi Profesor Snape dengan rambut Snapenya yang memang real habis! Muka pun ketat je. Hehe! MARY jadi musuh ketat Harry Potter - Draco Malfoy, tapi tak jadi langsung sebab rambut tak sama. Haha! Dia sesuai watak Ron Weasley. Lagi seorang yang bawak watak penting : IZZA. Tak lain tak bukan watak Hermione Granger! Siap pegang buku dengan pen bulu pelepah (bulu ayam/burung mana entah kitorang cabut) untuk tunjukkan sifat Hermione yang ulat buku!

Jubah pulak kitorang rembat jubah konvokesyen warna ungu sebelum dipulangkan balik kat cikgu. Mana ada wizard yang tak ada tongkat saktikan? Maka, kami pun ambil bendera Malaysia yang selalu guna kibar-kibar time sambut merdeka tu, tanggalkan kain bendera dan ambil batang bendera tu. Apa lagi? Kanak-kanak Hogwarts pun beraksi depan kamera dengan gayatnya! Wahahaha!

Dah nama pun minat, tak sahlah kalau tak jadi collector! Walaupun tak banyak, tapi aku memang sayang betul koleksi aku ni :


1) Koleksi buku Harry Potter

Buku versi Bahasa Melayu. Teringin juga nak beli English version, tapi BM pun pening-pening lalat aku nak faham, tangguhkan jelah nak beli BI. Sesiapa nak pinjam, datanglah rumah. Tapi azab kau kalau buku aku kelemot! =D

2) Game PS2

Aku tak ada game Harry Potter no 2; The Chamber of Secrets. Siapa ada, bagi kat aku eh?

3) Tshirt

Wohoo, jangan jealous! Baju HP and The Goblet of Fire! Warna oren lagi!

4) Poster

Walaupun bukan saiz pintu, tapi poster ni still cun! Nak-nak poster Harry dan Draco pakai jubah Quidditch dan pegang Nimbus!
Kredit untuk MAYE yang bagi aku poster macho ni!
Arigato!

5) Permainan

Permainan dadu versi peti Quidditch! Dalam tu ada dadu bentuk bola Quaffle dan Bludger. Jugak ada Golden Snitch yang bukannya warna emas, tapi warna merah dan biru.
Aku beli kat Pacific, Seremban. Bukan UK ok?

6) Kad

Kad ni adik aku punya. Tapi aku simpan dalam almari aku. Haha! Kad-kad ni memang menarik sebab ada banyak gambar-gambar yang dipetik daripada filem ke-3; The Prisoner of Azkaban.
Cuba teka gambar siapa kat kad A1 tu? =D

7) Belon buih

Belon buih warna biru dan merah jambu! Harry tengah ber'posing' dengan penyapu Nimbus 2000!
Beli kat Padang Besar, Kedah. (jauh tu!)

8) Pensil tekan

Hadiah daripada MARY!
Salah satu koleksi terawal aku. Ada gambar Harry dengan tulisan Harry Potter and The Sorcerer's Stone, tapi tak nampak kat foto ni.
Nampak line hitam kat tengah pensil tu?
Terpatah sebab aku terduduk kot. Huhu! Sadis! =(

9) Kad, pelekat & mini book

Pelekat : Aku beli kat Giant tak silap.
Kad : Semua sekali ada 7 keping. Aku beli dari syarikat yang buat kad nama tu. 50 sen sekeping. Haha! Gambar lawa!
Mini book : Ini ambil dari buku Gempak. Dalam ni ada macam-macam info pasal Harry Potter terutamanya cerita nombor 2 sebab time tu filem Chamber of Secrets nak keluar panggung.

10) DVD filem Harry Potter

Bukan fan kalau tak ada filem dia kan? 3 ori, 2 toto (tak ori tapi ok).
Tengah fikir-fikir, filem no 6 dan 7 nak beli ori ke toto? =P

Ok, tu je lah. Tak adalah banyak pun koleksi aku ni sebab payah nak cari barang-barang Harry Potter ni. Kena turun KL baru jumpa model dia. Kalau jumpa pun, harga boleh buat orang rasa nak hantuk-hantuk kepala kat dinding.

Maka, sumbangan anda kepada peminat SI PARUT PETIR ini amatlah diharapkan. Hulurkan tangan, ringankan kaki!

p/s : Harry Potter and The Deathly Hallows pt 1 dah nak keluarlah! Jom beli dvd cetak rompak! (oh, inikah yang dikatakan die-hard-fan???)