Oh no! I'm becoming The Incredible HULK!!!

Seluruh anggota badan menggigil.
Warna coklat kulit perlahan-lahan berubah menjadi warna hijau.
Urat-urat saraf mula timbul di kepala, tangan dan kaki.
Otot-otot membesar sehingga mengoyak-rabakkan t-shirt, jeans dan kasut...

HUUAAARRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!

Macam tu rasanya si Hulk tu berubah. Aku main agak je, bukannya pernah tengok pon cerita tu, tak minat. Cuma tengok sikit video macam mana Dr Bruce Banner transform jadi Hulk untuk masuk dalam entry kali ini. Kena tengok. Nanti tak pasal kena cop buat cerita tipu pulak.

Selamat Hari Lahir Mac! 1/3 - 31/3

Incredible Hulk...walaupun warna badan dia hijau macam sayur yang segar, aku tetap tak suka. Dan aku harap aku tak jadi macam tu. Tapi itulah rupa kebanyakan daripada kita apabila gunung berapi Krakatoa meletus, memuntahkan lavanya. Cuba tengok cermin, sama tak? Kalau tak sama dengan Hulk yang betul tu, sekurang-kurangnya sama dengan 'Hulk' dalam cerita Buli lakonan dan arahan Afdlin Shauki. Sokong filem tempatan!

Hadith 16 Arabic text

Abu Hurairah, radiyallahu 'anhu, reported that a man said to the Prophet, sallallahu ‘alayhi wasallam:

"Advise me! "The Prophet said, "Do not become angry and furious." The man asked (the same) again and again, and the Prophet said in each case, "Do not become angry and furious."


Daripada Abu Hurairah r.a. : Bahawa seorang lelaki berkata kepada Nabi SAW :
Berikan daku wasiat. Baginda bersabda : Janganlah engkau marah.
Lelaki itu mengulangi soalan itu beberapa kali.
Baginda tetap bersabda : Janganlah engkau marah.
Hadis riwayat Imam Al-Bukhari


Hulk berusaha cari penawarnya. Kita pon patut berusaha mencari ubatnya. Nak makan ubat apa ya? Maaf encik, ini cafe. Tak ada jual ubat di sini. Boleh cuba cari di farmasi atau الصيدلية yang berdekatan. Terima kasih.

الَّذِينَ يُنفِقُونَ فِى السَّرَّآءِ وَالضَّرَّآءِ وَالْكَـظِمِينَ الْغَيْظَ وَالْعَـفِينَ عَنِ النَّاسِ وَاللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ

Those who spend (in Allah's cause) in prosperity and in adversity, who repress anger, and who pardon men; verily, Allah loves the Muhsinin (the good-doers)

(iaitu) orang-orang yang menafkahkan (hartanya), baik di waktu lapang mahupun sempit, dan orang-orang yang menahan amarahnya dan memaafkan (kesalahan) orang. Allah menyukai orang-orang yang berbuat kebajikan.
{ Al-Imran : 134 }



Jangan Jangan Jangan
Jangan Cepat Marah
Nanti Cepat Tua
Bikin Gaduh Saja

Jangan Jangan Jangan
Jangan Nak Melatah
Nanti Naik Darah
Lagi Masalah

Hidup Ini Mesti Sporting
Barulah Rasa Happening
Tak Ada Maknanya Gaduh-Gaduh Lagi
Nanti Apa Pon Tak Jadi

That's all for this time. You can think by yourself what the cure is if you got angry. Stay cool,huh!

CooLCheF :

Cuba tengok zip seluar anda..tertera huruf YKK. YKK bermakna Yoshida Kogyo Kabushibibaisha, iaitu sebuah kilang membuat zip terbesar di dunia yang menghasilkan zip yang anda pakai sekarang ini. (Kalau bukan,bertenang. Jangan gelabah. Bukan semua zip kat dunia ni dia yang buat.Tapi time aku cek, memang tepat sekali!) Jangan selalu menjadi The Incredible Hulk. Sayangi seluar anda!

Menu Of The Day :


AVOKADO merupakan satu sumber L-sisteina yang yang membantu melindungi tubuh daripada kesan-kesan berbahaya akibat pencemaran, bahan-bahan kimia, radiasi, alkohol dan asap rokok. L-sisteina juga membantu meningkatkan tahap imuniti, melindungi anda daripada penyakit jantung dan membina otot. Ia juga berguna untuk melawan keradangan dan menggalakkan pertumbuhan rambut dan kuku yang sihat.


~Tangan Yang Memberi Lebih Baik Daripada Yang Menerima~





No comments: