Si Parut Petir

Mr Potter...
our new celebrity!

Keternamaan mamat berparut bentuk petir kat dahi ni memang tak perlu dipertikaikan lagi. Sampaikan aku yang susah nak minat sesuatu ni pun, tergila-gila kat beliau dan dunia tongkat saktinya!


Aku start jadi kipas susah mati dunia magis ni time form 3, lepas habis PMR. Tak ada apa nak buat lepas exam, so aku yang rajin ni pun pergi ke perpustakaan untuk pinjam buku. Belek punya belek, jari-jemari aku yang runcing ni pun tersentuh sebuah buku bertajuk 'Harry Potter dan Batu Hikmat'. Disebabkan aku dah tak ada idea buku apa nak pinjam (iya, aku rajin pinjam buku!) ditambah pulak dengan keinginan nak tahu kenapa budak berparut ni famous, aku pun pinjamlah buku tu.

Entah apa jampi si J.K. Rowling tu pakai time tulis cerita Harry Potter, aku pun tak tahu sampai dia berjaya 'sihir'kan aku jugak supaya masuk kelab kipas 'Budak Lelaki Yang Terselamat' itu. Memang fan betul sampai kad-kad raya yang aku bagi kawan-kawan aku semuanya aku lukis gambar Harry Potter (tak percaya tanya diorang!). Member-member aku pun sporting habis bagi kad raya kat aku dengan alamat Hogwarts dan ucapan-ucapan yang berunsurkan magik. Ahahaha! Seronok habis!

Masa form 5 pulak, kami berlakon watak-watak dalam cerita Harry Potter. Watak utama mestilah aku yang pegang. Habis dahi aku hitam kena celak, nak bagi ada parut petir. Wakaka! LINA jadi Profesor Snape dengan rambut Snapenya yang memang real habis! Muka pun ketat je. Hehe! MARY jadi musuh ketat Harry Potter - Draco Malfoy, tapi tak jadi langsung sebab rambut tak sama. Haha! Dia sesuai watak Ron Weasley. Lagi seorang yang bawak watak penting : IZZA. Tak lain tak bukan watak Hermione Granger! Siap pegang buku dengan pen bulu pelepah (bulu ayam/burung mana entah kitorang cabut) untuk tunjukkan sifat Hermione yang ulat buku!

Jubah pulak kitorang rembat jubah konvokesyen warna ungu sebelum dipulangkan balik kat cikgu. Mana ada wizard yang tak ada tongkat saktikan? Maka, kami pun ambil bendera Malaysia yang selalu guna kibar-kibar time sambut merdeka tu, tanggalkan kain bendera dan ambil batang bendera tu. Apa lagi? Kanak-kanak Hogwarts pun beraksi depan kamera dengan gayatnya! Wahahaha!

Dah nama pun minat, tak sahlah kalau tak jadi collector! Walaupun tak banyak, tapi aku memang sayang betul koleksi aku ni :


1) Koleksi buku Harry Potter

Buku versi Bahasa Melayu. Teringin juga nak beli English version, tapi BM pun pening-pening lalat aku nak faham, tangguhkan jelah nak beli BI. Sesiapa nak pinjam, datanglah rumah. Tapi azab kau kalau buku aku kelemot! =D

2) Game PS2

Aku tak ada game Harry Potter no 2; The Chamber of Secrets. Siapa ada, bagi kat aku eh?

3) Tshirt

Wohoo, jangan jealous! Baju HP and The Goblet of Fire! Warna oren lagi!

4) Poster

Walaupun bukan saiz pintu, tapi poster ni still cun! Nak-nak poster Harry dan Draco pakai jubah Quidditch dan pegang Nimbus!
Kredit untuk MAYE yang bagi aku poster macho ni!
Arigato!

5) Permainan

Permainan dadu versi peti Quidditch! Dalam tu ada dadu bentuk bola Quaffle dan Bludger. Jugak ada Golden Snitch yang bukannya warna emas, tapi warna merah dan biru.
Aku beli kat Pacific, Seremban. Bukan UK ok?

6) Kad

Kad ni adik aku punya. Tapi aku simpan dalam almari aku. Haha! Kad-kad ni memang menarik sebab ada banyak gambar-gambar yang dipetik daripada filem ke-3; The Prisoner of Azkaban.
Cuba teka gambar siapa kat kad A1 tu? =D

7) Belon buih

Belon buih warna biru dan merah jambu! Harry tengah ber'posing' dengan penyapu Nimbus 2000!
Beli kat Padang Besar, Kedah. (jauh tu!)

8) Pensil tekan

Hadiah daripada MARY!
Salah satu koleksi terawal aku. Ada gambar Harry dengan tulisan Harry Potter and The Sorcerer's Stone, tapi tak nampak kat foto ni.
Nampak line hitam kat tengah pensil tu?
Terpatah sebab aku terduduk kot. Huhu! Sadis! =(

9) Kad, pelekat & mini book

Pelekat : Aku beli kat Giant tak silap.
Kad : Semua sekali ada 7 keping. Aku beli dari syarikat yang buat kad nama tu. 50 sen sekeping. Haha! Gambar lawa!
Mini book : Ini ambil dari buku Gempak. Dalam ni ada macam-macam info pasal Harry Potter terutamanya cerita nombor 2 sebab time tu filem Chamber of Secrets nak keluar panggung.

10) DVD filem Harry Potter

Bukan fan kalau tak ada filem dia kan? 3 ori, 2 toto (tak ori tapi ok).
Tengah fikir-fikir, filem no 6 dan 7 nak beli ori ke toto? =P

Ok, tu je lah. Tak adalah banyak pun koleksi aku ni sebab payah nak cari barang-barang Harry Potter ni. Kena turun KL baru jumpa model dia. Kalau jumpa pun, harga boleh buat orang rasa nak hantuk-hantuk kepala kat dinding.

Maka, sumbangan anda kepada peminat SI PARUT PETIR ini amatlah diharapkan. Hulurkan tangan, ringankan kaki!

p/s : Harry Potter and The Deathly Hallows pt 1 dah nak keluarlah! Jom beli dvd cetak rompak! (oh, inikah yang dikatakan die-hard-fan???)


6 comments:

Nawa said...

JELESNYAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!

creamyfiodesi said...

bestkan? bestkan?
eyy..kalo ade HARI PUTTAR dari myspore, bagilah org sini..haha!

Maryam Abdul Hadi said...

omggggg you potter freak! tehehehe eh bila mase ak kasi poster?seyes x hingat...great collections btw! :P

creamyfiodesi said...

seriously freak! haha!
xigt ke mayau? xpe2, asalkn si penerima igt..haha!
pe lg mayau? xnak tlg tmbhkan lg ke collection aku??? =P

FeditlitousChuBb said...

OMG!!!! trex!!! heeee. kau lebih freak dr aq!!;p hehehe. yeay2! xdelah jokes je. beb, cantik koleksi. sumpah. jaga baik2 keyh! keep it up girl!

creamyfiodesi said...

mmg potter freak! haha!
bzday aku nnti bg hadiah hp k?
=D